aircond belt proton savvy putus

>> Wednesday, June 29, 2011

tajuk adalah jujur lagi ikhlas sebab saje nak bagi hit kalo orang google. hahahaha! pasal banyak pulak 2-3 menjak ni orang google pasal problem kereta savvy ni. korang pun ada problem ke?



ye tuan puan, kereta saya tadi buat perangai tengah2 mrr2. nasib lah aku sekarang ni bawak kereta kelajuan sederhana je. sedar diri tayar dah gondol kan... ngam2 dekat simpang nak ke keramat au2 or nak hala ke JJ au2, aku dengar tayar aku macam langgar something. time tu ingat tayar meletup walaupun takde bunyi letupan pun. ni kes sebab tayar dah botak, so aku ingat kotla terlanggar lubang terus pecah ke. effect kena dramatik sikit.


bila dah bunyi macam 'geduk geduk' melanggar benda, aku pun terus masuk susur au2. kebetulan ada tempat tunggu bas/taxi before traffic lite first yang boleh u-turn ke gombak. aku park tepi, mula-mula memang jengah semua tayar. elok je lagi, tak pecah pun. sebab dalam kepala aku pun plan nak cari tayar secondhand kat pandan indah tu. officemate aku beli sebijik rm40 je. so, konon lepas angkut barang nak cari tayar pulak.



so musykil lagi, jengah bawah kereta... haaaa.. terjulur wayar. aku bukak bonet depan. apekaaahhhhh??? serius, aku memang tatau apebenda wayar tu. dahlah dekat dengan engine lepas tu boleh pulak terputus kan. aku cuma ingat orang pernah sebut timing belt. rupa and kat mana lokasi dia aku tatau. menggelupur la ahkak!! ko tak risau pulak. dah lah sorang2 tengah panas lagi tu.. kawasan pulak tak familiar. mahunye aku tak gelabah.



semua manusia aku try call. aku call pomen tak angkat pulak. so, call officemate, pun tak angkat. aku sms officemate lain mintak bagitahu yang aku call tu pegang phone. then baru sms yani mintak tolong topupkan. serabut lah ko tahu... lepas tu call balik officemate, mintak dia menyusur pomen aku tu. nasibla brader awin tu ada... aku pun menunggu lah kat bustop tu hah. muka toksah lah imagine yer, sebab memang sumpah selekeh. ater nak pindah angkut barang. takde kuasa aku nak melawa



sebelum tu adik angkat badak ada datang. dia tengukla kejap... memang kitaorang ingat timing belt je tu. terus bintang2 bijik mata aku mana nak cekau 2-3riban. giler arh! bila brader awin sampai je, dorang memang dah bawak 2 belt. nasib laaa bukan timing belt. ikut bil aku perasan aircond punya dengan amenda tah. boleh pulak benda tu putus... aku memang sumpah takut. sebab sorang kotttt! gigih lah sms jugak nak tanak kat si mr.former. kotla dia ada kat kawasan sekitar. takde makna lah kan.. aku rasa kalo ada pun dia akan reply takde. tapi, sms jugak lah sebab aku pun tatau amenda masalah kereta tu. so, dia reply lah sms2 aku sementara menunggu pomen sampai.



eventho aku memang tanak contact balik. tapi, bila bab kereta aku memang menggelupur lebih. bukan aku tak try call kawan2 lain. tapi, time2 ni lah semua number cannot reachable. stress i! memang syukur sangat lah brader awin tu ada masa kawan ofis aku tu cari dia.


so, agak2 sesiapa ada lalu mrr2 hala ke keramat siang tadi, if nampak kereta savvy black mamba tersadai tepi jalan, itu lah kereta ku. brader awin masa hantar kereta dia cakap macam ada tak kena dengan kereta aku tu. ye bang.. saya tahu. dia memang mintak duittttt aje. cubalah perangai molek sikit... tuan ko ni bukan kaya pun jojo oi! kayap lagi adooo...



total loss today: RM 175

2 Turnover:

Unknown June 30, 2011 at 11:24 AM  

biasa lah benz...dah nama pakai kete...

b3nz July 1, 2011 at 11:25 PM  

memangla aku tau risk pakai kete. masalahnya buat perangai time semua benda tengah serabut!